Senaryo Yazarlarınında Kendi Yöntemleri Vardır

Senaryonun Öğleri

1) Öykü ve Öyküleme: Bazılarının anlatı, söylem, dramatik kuruluş vb. diye de adlandırdığı öyküleme, söz konusu öykünün anlatılış biçimiyle ilgilidir. Bir başka deyişle, öyküdeki olayların ve öykünün verilerinin seyirciye aktarılış biçimidir.

2) Birlik: Konunun, biçimin, olayların ve tonun birlik ölçütdür.

3) Önemli Olan, Temel Olan Nedir?: Bir senaryo yazarken ya da geliştirirken karşılaşılabilecek en büyük tehlikelerden biride senaryoya canlılığını verecek düşüncenin, motofin, temel yönelimin gözden kaçırılması ve bulanıklaştırılmasıdır. Olayı yoğunlaştırmak, umulmadık olaylar yaratmak ve olayları birbirine bağlamak isterken ayrıntılar çoğu kez temel düşünceyi örter, etkisini azaltır, hatta ortadan silebilir. Ya da filmin konusunu tam karşıtı bir yöne saptırabilir. Temel düşünceyi sürekli göz önünde bulundurmak, senaryo yazarken karşılaşılan güçlükleri ve tehlikeleri basitten karmaşığa doğru sınıflandırmak, bu güçlüklerin yenilenmesinde yazara yardımcı olur.

4) Yan Konular (Düğüm): Lewis Herman'a göre, yn konu yardımcı kişiler tarafından gerçekleştirilen ve ana olaydan ayrılan bir yan düğümdür. Yan konular, bazen filmi izlerken seyircinin soluk almasına, bazen seyircinin dikkatini ve merakını bilerek dağıtmaya, başka yöne çekmeye ya da değiştirmeye, bazen de anltının konusu olan temel düşünceyi, ana konunun gerçekleştiremeyeceği biçimde vurgulamaya yarar.

5) Hareket: Derler ki, sinema önce harekettir, sonra diyalogtur. Hareketlerin önce açıklıkla ve somut olarak betimlenmesi gerekir.

Yorumlar

  1. Harika bir mesleğiniz var, Bende amatör olarak fotoğraf çekiyorum. Bu yüzden sayfanız dikkatimi
    çekti. Başarılar diliyorum. Benimde sayfama ziyaretinizi beklerim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Önemli Bölümleri

ZAMAN VE MEKAN

ZAMAN VE MEKAN