MACERAYA SÜRÜKLENMEK

Çocukluğumdan beri film izlerim, her izlediğim filmden ayrı bir keyif alırdım. Fakat son dönemlerde izlediğim birkaç film beni hayal kırıklığına uğrattı. Özellikle yerli yapımlardan bazıları... Adeta filmi dalga geçmek için çekmişler...

Patlamış Mısırınızı alıp ekran karşısına geçerek kumandayla DVD player'ınızı çalıştırmaya başladığınız zaman "SÜper bir film seyredeceğiz" diye düşünürken daha ilk sahnelerden hayal kırıklığına uğruyorsunuz. Son sahnede de gülmekten başka hiçbir şey yapmıyorsunuz. Sinemaya önce cinsellik, seks sansürü konarak aşkın bakışmalardan ve romantik sahnelerden ibaret olduğunu göstermeya başladık. Sonra sinemaya şiddet içerikli filmler ibaresiyle bir sürü yenilik sokuldu ve bu seferde aksiyon, heyecan kayboldu. Oysa bir sinema filmini sinema yapan neydi "Bir konu ve bu konun içerisinde ana karakterler ve yan karakterler, ana karakterler ve yan karakterlerin etrafında gelişen olaylar, olaylar çözülürken mutlu sonlar ya da mutsuz sonlar...

Çocukluğum Western Filmlerini izlemek ile geçti. Büyüdükçe yaşamsal sıkıntıların getirdiği sorumlulukla  elime silah alıp kasabanın şerifi olmaya özenmedim. Aksine bir gün bu işin püf noktalarını öğrenip, kendimi geliştirerek kamera arkasına geçip güzel bir film çekme hayalini düşledim. Amacımda, yolumda ilerlerken izlediğim hiçbir filmden esinlenmedim, onları kopyalama yoluna gitmeyi düşünmüyorum. Onları izlerken yönetmen nasıl bir teknik kullanmış, kurgusunu nasıl yapmış, sahneleri nasıl birbirine bağlamış, senaryo yazarı olay örgüsünü nasıl kurgumuş bunları irdeleyerek yazdığım senaryoları ele almaya özen gösteriyorum. Ben bu titizlikle doğru bildiğimi uygularken başkası sadece ticari amaç güderek iletişimin yedinci kolu olan bu sanat dalını öldürmeyi planlayan filmler üretmeye çalışıyor.

İzlediğim son film eleştirmek haddimi aşacak, ama insanların büyük bir merak ile sinema salonlarına koşarak izlediği bu film tam bir hayal kırıklığı bana göre... Film içerisinde herhangi bir aksiyon yok, insanı sürükleyecek bir macera yok... Hatta hatta film son sahnesinde yaratılmaya çalışan heyecan duygusu tam bir komedi... Film içerisinde iki kız arasında kalan delikanlının bunalım halleri komedi... Filmin iyi yönleri var mı var? Teknolojiyi iyi kullanarak çekimler çok güzeldi. Geç izlediğim ve keyif almadığım söz konusu film "Anadolu Kartalları"dır. Şimdi çoğu kişi "İzleyecek film mi bulamadın?" diye tepki verecek ve cevabım "Huy kurusun her filmi izlemek gibi bir alışkanlığım var" diyeceğim... Bu film hakkında yazılacak çok söz var. O yüzden aklıma geldikçe bu satırlar arasına ekleyeceğim.

Şenay Ertorun

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Önemli Bölümleri

ZAMAN VE MEKAN

ZAMAN VE MEKAN