İSTANBUL İLE KONUŞAN BİR DELİ 12

- Renkli bir şehirsin!
- Ooo! Sonunda tefriş ettiniz hanımefendi! Nerelerdesin bakayım?
- Görüşmeyeli bayağı oldu di mi?
- Temmuz, Ağustos, Eylül, Ekim, Kasım! Vallahi 5 ay olmuş!
- Sohbetimizi özlemişim.
- Ben de! Birlikte yaşıyoruz, ama görüşemiyoruz.
- Haklısın! Aynı havayı soluyoruz, her gün aynı insanlarla birlikte sana bakıyoruz, ama yan yana gelip iki kelimenin belini kıramıyoruz.
- Hadi o zaman kıralım kelimelerin belini! Renkli olduğumu söyleyerek kapımı çaldın. Anlat bakalım benim renklerimi!
- Bir yanda davul - zurna, tulum - kemençe - akordiyon çalar, öbür yanda çanlar öter, ezan okunur., diğer yanda düğün - dernek - cenaze - doğum vs. vs.
- Lazıydı, kürdüydü, romeniydi, çerkeziydi, çeçeniydi, abhazasıydı, azerisiydi, iranlısıydı, ıraklısıydıi arabıydı, suriyelisiydi, amerikalısı, ingilizi vs. vs. Daha da sayamadıklarım var.
- Harbi bol renkli memleketsin!
- Bazen bu tepeden bakıp "Ne güzelsin kerata" diye kendimi şımartıyorum. Zaman zaman yüküm ağır gelse de sevgiyle kucaklıyorum sahip olduğum renklerimi ve güzelliklerimi! Peki, sen kendindeki renkleri sevgiyle kucaklıyor musun?
- ...
- Sen kendini çok ihmal ediyorsun!
- Haklısın! Kendimi...
- Seni bencil seni! Çaktırmadan seviyorsun kendini, ama dışarı belli etmiyorsun!
- Neden dışarıya bunu belli edeyim? Zaten beni kıskanan onlarca insan var! İçine düşmem için hendek kazma fırsatını kolluyorlar.
- Haklısın! Konudan konuya geçiyorum, ama ne oldu şu karşı damda seni kesen yalı çapkınına?
- Yanaşmaya çalışıyorum. Ama gariban korktu bacanın arkasına saklandı. Oradan gizli gizli izliyor beni! Halbuki çıksa oradan, gelse yamacıma, konuşsa benimle ne güzel olur! Pamuk kalbim sarıp sarmalar onu!
- Pamuk kalbi varmış! Ona çarpan kayaya toslamış gibi hissediyor kendini!
- Hayda! O kadar da katı kalpli değiliz!
- Bok değilsin! Taşlaşmış o, taşlaşmış!
- Koşullar taşlaştırdıysa benim suçum ne?
- Şaka yaptım, şaka! Otur bir de ağla!
- Bana bak! Şakanın dozunu kaçırma!
- Neyse uzatmayalım! Bir akşam şu martıyı da çağır bir sohbet edelim kendisiyle!
- Kendisi iletişime geçerse buyursun gelsin aramıza!
- Hadi ben kaçtım.

Şenay Ertorun,
01.11.2014

22:39

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Önemli Bölümleri

ZAMAN VE MEKAN

ZAMAN VE MEKAN