İSTANBUL İLE KONUŞAN BİR DELİ 17

- Sağdan, sağdan!
- Soldan, soldan!
- Ortadan, ortadan!
- Yandan, yandan!
- Kenardan, kenardan!
- Dışarıdan, dışarıdan!
- İçeriden, içeriden!
- Bu ne ya! Sabah, sabah beynimi bununla meşgul ediyorsun!
- O zaman koy bir Bursa Çiftetellisi!
- Ne alaka!
- Sen koy!
- Ben sana bir koyacağım!
- Ayıp oluyor ama!
- Niye?
- Kullandığın kelimeler sakız gibi nereye çekersen oraya gider!
- Sen başlattın!
- Neyi?
- Koy kelimesi ile cümleler kurdun!
- Pardon! O zaman çal bir Adana Çiftetellisi!
- Hayda! Muhabbet bugün niye buraya geldi?
- En son renklerden bahsediyorduk!
- Tamam, tamam! Şimdi hatırladım!
- Jeton köşeli galiba!
- Sana ne!
- Saman ye!
- Daha doymazsan beni ye!
- O zaman çal bir Rumeli Çiftetellisi!
- Sende çal bir Karadeniz Havası!
- Sen de çal bir Azize!
- Dur bekle!
- Nereye?
- Geliyorum şimdi!
- Bunlar da kim?
- Davulcu Rasim ve Zurnacı Hüsnü!
- Ne işleri var burada?
- Görürsün şimdi! Çal arkadaş bir Çukurova Halayı!
- Halay ne?
- Unutulmaya yüz tutmaya başlayan renkli kültürümüzün bir parçası!
- Pardon!
- Ülkemizin, Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu, İç Anadolu, Karadeniz, Marmara, Ege, Akdeniz Bölgelerinde oynanan halk oyunu türü!
- Duyamıyorum!
- Gel tut elimi!
- Ne yapacağız şimdi!
- Oynarken daha rahat anlarsın!
- Halay, Türk ve Altay kültüründe tören dansıdır. Yaşamın enerjisini, döngüsünü, dayanışmayı, hareketi, durup devam etmeyi ve ritmi içerir.
- Vay anasını! Ya peki oryantal!
- Onu da bir dahaki buluşmada sen anlatırsın artık! Şimdi halaya devam!

Şenay Ertorun
29.03.2017

09:03

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Önemli Bölümleri

ZAMAN VE MEKAN

WESTERN TÜRÜ