İSTANBUL İLE KONUŞAN BİR DELİ 19

- Dost başa düşman ayağa bakar.
- Öğrendin mi?
- Dost, dostunun yüzüne bakar, onun eksik taraflarını aramak aklına gelmez. Düşman ise baştan ayağa karşısındakini inceler. Pek küçük de olsa da aksayan tarafını bulmaya çalışır.
- İyilik et denize at, balık bilmezse halik bilir.
- O yüzden iyi ve sabırlı bir insanım!
- Belli, belli! O yüzden az önce duvarına yazı yazmak istiyordun di mi?
- ...
- Ne sırıtıyorsun?
- Ama..
- Hemen üstüne ne alınıyorsun?
- Resmen laf sokmuş olmuyor mu?
- Siktir et! Az önce ne dedim?
- İyilik et denize at, balık bilmezse halik bilir.
- Büyükler boşuna dememiş bu sözleri di mi?
- Sabreden derviş muradına erermiş!
- Aba vakti aba, yaba vakti yaba!
- Abdal abdalın ne umduğunu, ne bulduğunu ister!
- Abdalın karnı doyduktan sonra gözü yolda olur!
- Acı patlıcanı kırağı çalmaz!
- Acı soğan yemedim ki ağzım koksun!
- Acı söz insanı dininden, tatlı söz yılanı deliğinden çıkarır!
- Aç gözünü açarlar gözünü!
- Aç ne yemez, tok ne demez!
- Aç tavuk kendini buğday ambarında görür!
- Açık yaraya tuz ekilmez.
- Açtırma kutuyu, söyletme kötüyü!
- Adam adam yük değil, can gövdeye mülk değil!
- Adam da var, adamcık da!
- Ağaç kapı kapandıysa altın kapı açılır.
- He şöyle bana bu sözlerle gel!
- Sen de oryantali kaynattın arada!
- Sen de taktın oryantale! İki kıvırtırım öğrenirsin!
- Aman hemen kaynat! Biz sana kıvırt mı diyoruz? Beni bilgilendir diyorum!
- Bilgilendiremem!ü
- Neden?
- Wkikipedia kapalı!
- Kütüphaneye git!
- Bu dönemde!
- Ne varmış dönemde?
- Teknoloji!
- Yemişim onu! Gül gibi Meydan Larousse varken!
- Hadi be! Az önce teknolojinin nimetine sinirlenip kalem karalamaya niyetlenmiştin!
- ...
- Ne o sustun!
- Mat oldum!
- Ey siz insanoğlu içinizdeki bu öfkeyle baş edemezsiniz!
- İntikam soğuk yenen bir yemektir!
- Al işte!
- Yüz verdik deliye geldi sıçtı halıya!
- Emir Kozcuoğlu!
- Nerede?
- Vah canım, genç yaşta kaybettik!
- Nereye? Atasözleri üzerinde çalışıyorduk!
- Su kaynattın?
- Buhar olup uçmayayım!
- Merak etme uçmazsın! Hadi bana eyvallah!
- Bir dahaki sohbet konusu ne?
- O gün gelsin bakalım!
- Akışına bırakacağız.
- Evet, aynen öyle!
- Kendine iyi bak!
- Sende!

Şenay Ertorun
06.05.2017
17.27


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Senaryonun Önemli Bölümleri

ZAMAN VE MEKAN

ZAMAN VE MEKAN